Nyhetsmorgon

Allmänt / Permalink / 1

I samband med den fantastiska kampanjen #5minist fick jag äran att få vara med i Nyhetsmorgon. När jag fick mail om det först om jag ville medverka var första tanken ”Herregud nej” men såg det också som en väldigt stor chans att komma ut med min historia! Hur stort som helst! Så blundade åt alla tankarna ”detta vågar jag aldrig” och såg det som en stor chans. Att komma ut och beröra alla kvinnor i Sverige att förstå hur viktigt det är att gå på sina cellprovtagningar. För vill inte att någon ska behöva gå igenom det jag gått igenom. Det kan verkligen drabba vem som helst så därför är det så viktigt att aldrig hoppa över en cellprovtagning. Så hoppas det berör dig som kvinna att gå och ja alla killar också så de får alla kvinnor i sin närhet att gå på sina cellprovtagningar. Så cellförändringar upptäcks i tid. Ett prov som inte tar mer än 5min att ta. Något jag tyvärr inte fick med i tv som är oroväckande är att hela 60% använder tidsbrist att inte gå. 5min! Det är verkligen ingenting. Skärpning kvinnor!! 

 

Här är videon när jag är med i Nyhetsmorgon:

http://www.tv4play.se/program/link?video_id=3972566

 

Måste bara rätta lite. De som följt mig vet om att jag ännu inte är helt friskförklarad. Det är dock riktigt nära, behöver vara cancerfri ett år till för att vara helt friskförklarad. Man behöver vara helt cancerfri i 5år för att vara helt friskförklarad. Jag är cancerfri och frisk idag. Är på mycket god väg! 

 

 

 

Nu blir det mycket tack! Jag vill verkligen tacka alla som har delat min historia, det betyder så mycket för mig. Fortsätt gärna dela. Så alla förstår! 

Vill även tacka alla jag varit i samband nu med kampanjen 5minist! Tack för ni gav mig chansen! Tack för ert fantastiska arbete, ni är grymma! 

Tack till alla barnmorskor, gynekologer, sjukvårdspersonal, läkare, forskare för allt arbete ni gör för att förinta livmoderhalscancer. Ni gör skillnad! 

Tack till min familj, släkt och vänner utan er hade jag aldrig orkat! Ni betyder mest för mig! Tack för all er stöttning. 

Tack till dig som läser min blogg! 

Tillslut tack livet för jag är frisk och är omringad av så mycket kärlek! 

 

Med allting jag har gått igenom vill jag säga att man är starkare och klarar mer än vad man tror! 

 

Va nu rädda om er och all kärlek till er! 🖤

#1 - - Mathilda :

Min starka syster, du är bäst 💕

Svar: Älskar dig syster 💕
Natha

Till top