Stockholm

Allmänt / Permalink / 0

Varit i kontakt med nätverket mot gynekologisk cancer om att vara med på deras Gyncancer dag som kommer vara runt om i Sverige (Stockholm, Göteborg, Malmö och Umeå). 

Så igår vart jag uppe i Stockholm för att filma in en intervju som kommer visas på Gyncancer dagen. Det första jag gör är att gå helt fel, gick mest i cirklar och snurrade runt en bra stund med en helt usel gps i mobilen. Tillslut så ringer jag och frågar om vägen. Jag och mitt lokalsinne.. I Stockholm går det verkligen inte ihop. Men kom fram till slut.  
Ja väl där skulle jag berätta min historia om allt jag gått igenom lite kortfattat och bra. Rätt nervöst och ja speciellt framför en filmkamera. Som jag försökte koppla bort. Jag sa olika i varje inspelning och kändes som jag upprepade mig mycket. Fick sen se de som filmades på en tv. Haha ja då hördes jag inte alls bra, pratar ganska lågt och vart lite för långt bort från kameran.  
Vart rätt jobbigt att se sig själv på film, ja för så ser man sig inte sig själv direkt i spegeln. Sen att höra sin egna röst brukar vara jobbigt, men så som jag babblat i radion är jag rätt van nu att höra mig själv. 
En ny inspelning gjordes och denna gången lite närmare, men det kändes inte alls bra. Så en ny inspelning gjordes lite längre bort och denna gången med en mick. Vilket blev mycket bättre, men problemet i den inspelningen vart att det var för mycket spring runt omkring som störde. Så blev ytterligare en ny inspelning nu i ett annat rum. Där gick allting bättre och det blev tillslut en lyckad filmning. Minns dock inte nu vad jag sa. Så ja det är lite nervöst nu över hur det blev. Kommer få se resultatet nu framöver innan de kommer ut och visas stort. På Gyncancer dagen kan vem som helst komma till men kommer också komma mycket vårdpersonal och politiker. Känns så stort att komma ut med min historia till så många. :) 

Till top