Förebygg livmoderhalscancer!

Allmänt / Permalink / 0
Jag är just nu med i en kampanj #5minist , en kampanj om att gå på sina cellprovtagningar. Något jag tjatar om ofta, något som är så viktigt och så enkelt. Så denna kampanj med en ursnygg hemsida informerar allt om cellprov, hur du bokar och hittar närmaste mottagning. Går även att påminna sig. Denna hemsida är helt enkelt BÄST! Så vad jag vill nu är att du tar till dig kampanjen, går på dina cellprov kontroller och sprid vidare så fler går på sina kontroller. Det är bara vi som kan stoppa livmoderhalscancer genom att gå på våra cellprov kontroller! 
 
Jag gick på mitt cellprov och livmoderhalscancern som hade spridit sig upptäcktes i tid.
Hade inte jag gått på min cellprovskontroll jag blev kallad till när jag var 23år hade jag kanske inte kunnat skriva detta idag. Cancer hade då kunnat sprida sig ännu mer och jag hade då kanske inte levt idag. Otäck tanke! Det kan verkligen drabba vem som helst. 
 
 
 
Till top