Jag bär Teal

Allmänt / Permalink / 0
Någon jag beundrar stort är fina Anna Ingemarsdotter Wängdahl ♥ Hon fick reda på att hon har livmoderhalscancer samma år som jag och började förra året pärla armband och startade den ideela föreningen "Jag bär teal". Teal är färgen för gynekologisk cancer och genom att bära TEAL är man med i kampen att besegra cancern. Ett armband kostar 100kr och då går 95kr till cancerforskning och 5kr till material.
Hur fantastiskt är inte detta?! Jag bär mina armband med stolthet. Och som hon själv säger är syftet att "Lyfta den tysta cancern som ingen talar om". Jag kan bara hålla med! Gynekologisk cancer drabbar årligen 2800 kvinnor, vilket är 2800 kvinnor för många! Tealsammans ska vi nu besegra cancern!

 
 
Snart lanseras siten http:/www.jagbarteal.se och där kan man nu komma till facebookgruppen där man kan beställa armbanden. Som verkligen är hur fina som helst och går att beställa i den storleken man önskar.
Såhär ser två av armbanden ut: en med text och en med "hope"berlock.
Nu finns också armbandet med texten tealsammans i vittext med färgade pärlor. Vinsten för det färgglada armbandet går till barncancerfonden. Man kan också beställa änglar och mössor.
 
 
 
För övrigt här så mår jag bra. Vart på återkontroll för några veckor sen och allt såg jättebra ut. Inga konstigheter alls som är en obeskrivlig lättnad och jag känner mig så oerhört tacksam över att jag mår bra. Livet är skört och kan förändras på en sekund så det gäller att ta vara på livet här och nu.
 
Vill även önskar er alla en fin sommar ♥  Tycker solen har vart lite mycket frånvarande så jag flyr landet till Spanien om några veckor. Men hoppas solen skiner på er alla här hemma också! Lite solsken gör ju en så mycket gladare! :) ♥
 
 
 
Till top